top of page
  • תמונת הסופר/תשלי רוזנפלד

פיתות כיס מקמח מלא 100%

עודכן: 11 בנוב׳ 2020

היי לכולם!

אז לפני שאתחיל לדבר על פיתות כיס או על קמח מלא אני רוצה לעשות לכם הקדמה קצרה.

מי שמכיר אותי יודע שאוכל בריא, תזונה בריאה, ספורט ובריאות הגוף מכל ההיבטים חשובים לי מאוד ומלווים אותי לאורך כל היום.

הכל התחיל כמובן מאמא שלי, היא הכניסה את המודעות לאוכל בריא הביתה אך זה לא היה ככה מאז שנולדתי, בעקבות כל מני אירועים שקרו במהלך השנים היא הלכה ללמוד תזונה ועוד אין סוף דברים שלא אציין אותם כאן היום כי אמא שלי היא פשוט האדם הכי חכם שאני מכירה (אבל מי שנושא התזונה ואורח חיים בריא מעניין אותו הכי מוזמן בעולם לקרוא את התכנים שלה- ד"ר איילת רוזנפלד). בגיל ילדות מאוחר יחסית היא התחילה לשנות לנו את התזונה מקצה לקצה וזה לא היה דבר פשוט! לקחת לילד את מה שהוא רגיל אליו כל החיים ולשנות אותו זה חתיכת פרוייקט ואני מעריצה אותה עד היום שהיא לקחה את זה על עצמה, והבינה כמה זה חשוב ומשמעותי. אמא שלי שינתה לנו את החיים בצורה הכי מדהימה שיש וחינכה אותנו לחיות אורח חיים בריא וככה לשמור על הגוף שלנו, חזק מאוזן ומלא באנרגיה. היה לה חשוב ללמד אותנו את כל העקרונות וגם את הסיבות לכל דבר כדי שנבין למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים ומה החשיבות.


אז אני יודעת שאתם מתים לשאול:


אבל את קונדיטורית זה לא מתנגש? את לא אוכלת את מה שאת מכינה?


אז קודם כל כן, אני כן אוכלת את מה שאני מכינה, ובהרבה פעמים זה מתנגש- תזונה בריאה וקונדיטוריה, אבל אחד הדברים הכי חשובים שאמא שלי לימדה אותנו זה לא להיות קיצוניים ותמיד להקשיב לגוף. אם רוב הזמן אנחנו מקפידים על אורך חיים בריא אפשר מדי פעם להתפנק באיזה משהו מתוק והכל בסדר (כמובן אם הכל תקין ואין בעיה בריאותית ידועה).

עם זאת בהרבה מתכונים והרבה מאכלים שאני מכניסה הביתה אני משתדלת לעשות התאמות והנה אני מגיעה לפיתות האהובות.

הכל התחיל ביום העצמאות האחרון, בעקבות משבר הקורונה היינו בסגר, אך כמשפחה גרעינית לא יכולנו לוותר על חגיגות ארץ ישראליות, ורצינו לעשות ארוחה מסורתית של פלאפל ופיתות תוצרת בית! בתור הקונדיטורית של המשפחה כמובן שהפיתות היו הפרוייקט שלי.

לא רציתי לעשות פיתות רגילות כי אם כבר אנחנו מכינים כזו ארוחה בבית אז אני רוצה להוסיף לה עוד ערך תזונתי וישר הלכתי לעשות מחקר אינטרנטי. שילבתי כל מני קווים מנחים מכל מני מתכונים+ הידע האישי שלי על בצקים, ופיתחתי מתכון מהמם לפיתות כיס בריאות ופשוטות!


למתכון:


500 גרם קמח מלא 100%

13 גרם שמרים יבשים

13 גרם סוכר

350 גרם מים פושרים

50 גרם שמן זית

6 גרם מלח


אופן ההכנה:


1. למיקסר עם וו לישה שוקלים קודם כל מים, שמן, שמרים וסוכר וטורפים הייטב.

2. מעל מנפים את הקמח המלא ומתחילים לישה של המיקסר על מהירות בינונית על לאיחוד.




3. רק כאשר הבצק נאסף כולו ואין שאריות של נוזל/ קמח מוסיפים את המלח וממשיכים לישה של עוד כ- 10 דקות.


4. מעבירים אותו למשטח מקומח קלות ומסיימים בלישה ידנית. 5. מעבירים את הבצק לקערה ומכסים הייטב. נותנים לו לנוח כשעה עד להכפלת הנפח.


6. מחממים תנור ל- 250 מעלות עם תבנית בפנים שתתחמם מראש.

7. מחלקים את הבצק לעשר חתיכות שוות בגודלן (אני אוהבת לשקול 90 גרם ליחידה כדי שהפיתות יצאו מדוייקות).


8. מרדדים כל חתיכה לעיגול בקוטר 15 ס"מ (יש לדייק בגודל כיוון שאם הפיתות יהיו דקות מדי או עבות מדי הן לא יתנפחו באפיה).


9. מכסים במגבת את הפיתות שרודדו ונותנים להן לנוח רבע שעה. אם הרידוד לוקח זמן והפיתות הראשונות כבר נחו רבע שעה אפשר להמשיך לשלב הבא.


10. על התבנית שחוממה מראש שמים 3-4 פיתות ואופים אותן 8-10 דקות עם שהן מתנפחות ומעט משחימות. לתנור נכנסת בכל פעם רק תבנית אחת כלומר שסך הכל יהיו 3 אפיות נפרדות.


11. ישר כשהן יוצאות מהתנור לשים אותן עטופות במגבת ולתת להן להתקרר כך. המגבת תשמור עליהן רכות ואווריריות. כשהן יתקררו הן ישטתחו אך הכיס ישאר בתוכן.


בתאבון!


מה אתם אוהבים לשים בפיתה? תכתבו לי למטה!




48 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page